Scholen leren over Stolpersteine

MUSSELKANAAL - Het Comité Stolpersteine Gemeente Stadskanaal heeft een lespakket ontwikkeld voor basisscholen. Afgelopen donderdag is het eerste lespakket op CBS De Lindenborgh aangeboden aan de directeuren van de Musselkanaalster basisscholen. Inmiddels zijn er ook lesbrieven overhandigd aan de deelnemende scholen in Stadskanaal, Onstwedde en Mussel. Het lespakket is ontwikkeld door Henjo Borgman, lid van het Comité Stolpersteine Gemeente Stadskanaal en leerkracht aan de St. Antoniusschool in Musselkanaal, en door Jan Wilpshaar, lid van het Comité en oud-geschiedenisleraar aan het Ubbo Emmius. Daarnaast is er ook een statiegeldactie opgestart waaraan de scholen kunnen meedoen. Een aantal scholen hebben al toegezegd mee te doen of te zullen doneren voor de realisatie van Stolpersteine, ter herinnering aan de omgekomen joodse medeburgers.

De Nieuwsbode 5-2-2014. Foto Bernard Scholtens.