1ste Legging Stolpersteine op 3 november

Het Comité Stolpersteine Gemeente Stadskanaal maakt bekend dat op maandag 3 november de eerste legging van Stolpersteine in de gemeente Stadskanaal zal plaatsvinden. In totaal zullen er 42 Stolpersteine gelegd worden op 16 verschillende adressen.
Op zes adressen zullen tijdens een korte plechtigheid Stolpersteine door de Duitse kunstenaar Gunter Demnig geplaatst worden. Het betreft de volgende adressen: Luringstraat 25 te Onstwedde, Schoolstraat 56 en Schoolstraat 14a te Musselkanaal en Barkelastraat 3, Handelsstraat 43 en H.J. Kniggestraat 47 te Stadskanaal.
Op tien adressen zullen op donderdag 30 oktober, voorafgaand aan de officiële plechtigheid op 3 november, de Stolpersteine geplaatst worden. Het betreft de volgende adressen: Kruisstraat 10, Sluiskade 124, Sluiskade 88, Sluisstraat 67, Sluisstraat 49 en Schoolstraat 67 te Musselkanaal en Gasselterstraat 25, Semskade 61 en Semskade 6 te Stadskanaal en Kavelingen 60 te Valthermond.