Voortgang plaatsing Stolpersteine in de gemeente Stadskanaal

Stadskanaal –  Het Comité Stolpersteine Gemeente Stadskanaal wil in de gemeente Stadskanaal alle Joodse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog herdenken middels het leggen van gedenkstenen op die plaatsen in de gemeente, waar de slachtoffers gewoond hebben.

De 142 slachtoffers woonden in Stadskanaal, Musselkanaal, Mussel en Onstwedde. Van de 142 te plaatsen Stolpersteine zijn er reeds 92 gelegd. In Onstwedde en in Mussel is het project zelfs geheel afgerond. De resterende 50 stenen zullen deels in Musselkanaal en deels in Stadskanaal worden geplaatst.

De stenen zullen over enkele maanden door de Duitse beeldend kunstenaar Gunter Demnig worden geleverd. En met de plaatsing van de laatste stenen zal het project helemaal klaar zijn.

Het Comité Stolpersteine Gemeente Stadskanaal heeft de financiering voor het hele project rond en bedankt alvast alle sponsors die door hun bijdrage de realisatie van het project Stolpersteine mogelijk hebben gemaakt.

Kanaalstreek 21-8-2015